Project nummer twee - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Susan Jong - WaarBenJij.nu Project nummer twee - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Project nummer twee

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

09 December 2014 | Cambodja, Kâmpôt

Hoi allemaal,

Vorige week maandag ben ik begonnen bij The Buddhist Library. Een nieuw project, dit keer een project met Cambodjaans management. Even een lijstje wat dit mij tot zover heeft gebracht:

- Geen enkel nieuw Khmer woord, ondanks dat mijn collega's de hele ochtend op kantoor Khmer tegen elkaar praten. Misschien ook wel tegen mij?
- Een eigen laptop voor de ochtenden dat ik daar ben. Officieel om toetsen op te maken (waar er al minstens zes van zijn). Onofficieel om op tripadvisor te kijken, mailtjes naar jullie en greetz kaarten naar opa en oma te sturen.
- Dure lunches aan het zwembad of in de stad. Je moet wat als je op een hotelkamer leeft en ruim vier uur pauze hebt...
- Één ochtend vrij omdat de deur van het kantoor op slot was. Dit was de dag waarop ik besloot dan zelf ook maar een ochtend vrij te gaan nemen om een jungletrek te gaan maken (wordt volgende dinsdag).
- Een leuke baan in de middag, ik ga met de tuktuk de communities in om de leraren daar te helpen in het geven van Engelse les. Ja ja, van leraar in opleiding ben ik zomaar lerarenopleider geworden.
- Veel gratis drinkwater, omdat ik sneeky altijd zoveel mogelijk kleine flesjes vul op kantoor.
- Regelmatig een kortere werkdag omdat het uitvallen van de stroom in de communities eerder regel dan uitzondering is. En donker is hier dan ook echt donker.
- Veel fijne, maar hobbelige tuktukritjes bij Ali - mijn vaste chauffeur. Met muziek in mijn oren geniet in de middag van het mooie uitzicht over rijstvelden en kleine dorpjes, 's avonds terug spot ik regelmatig fireflies en geniet ik van het koele briesje.

Al met al een stage waarop ik erg op mezelf aangewezen ben. Natuurlijk zijn Sara en Tessa er om stoom af te blazen, grapjes te maken en verhalen te delen tijdens onze lunches en diners. Tijdens het werken moet ik het echter alleen doen en bedenken, dat is niet altijd leuk maar uiteindelijk wel leerzaam ofzo. Volgende week neem ik dus een ochtendje vrij van kantoor. Dan kan ik een watervaltrek doen die ik al graag wilde doen maar alleen op mijn werkdagen georganiseerd wordt. Daarover later dus meer.

Zaterdagavond ontmoetten we Rianne, een Nederlandse vrouw die huisarts is in Utrecht e.o. Zondag hebben we gezellig bij Baraca gegeten (Belgisch tapasrestaurant). Maandag ging ze nadat we met Tessa mijn middagpauze aan het zwembad van 2Moons doorbrachten een avond met me mee naar de communityschool. Leuk om een dag iemand mee te hebben om aan te laten zien wat ik doe, dat was een welkome afwisseling.

Naast mijn stage doe ik nog genoeg andere leuke dingen, het wordt steeds warmer dus mijn behoefte aan zwembad ook steeds groter. Vaak lig ik dus in het weekend lekker bij het zwembad met een boek, muziek en/ of goed gezelschap.

Tot zover mijn blog voor deze keer. Ik moet nog een weekje werken straks en dan kunnen mijn vier weken backpacken beginnen. Ik kijk er ontzettend naar uit om lekker in mijn eentje op pad te gaan en avonturen te gaan beleven, maar ga Kampot wel missen. Nu daar dus nog maar tien dagen goed van genieten.

Liefs van Susan

  • 10 December 2014 - 22:00

    Ria:

    Hoi Suus,

    Is het werken nu al weer bijna voorbij? De tijd vliegt wel zeg. het is toch weer een bijzondere ervaring he het cambodjaanse onderwijs. . Dus volgende week ga je je reis afmaken..... gaat het grote feesten weer beginnen haha.
    Hier alles goed. De specsavers actie is weer ten einde. godzijdank... kan geen emailadres meer zien. We zijn helaas tweede geworden. Tegen die andere club viel niet op te boksen...Zij gaan dus met de prijzenpot aan de haal voor de de nr. twee is er niets.
    Nou ja ik zeg wel dat alles goed is hier. Inbraak kan je niet echt goed noemen he. Gisteravond hebben ze alles in mijn huis overhoop gehaald. Ieder laatjes open getrokken. ze waren uit op sieraden en geld.
    qua geld is voor de dieven de buit niet groot... maar her verlies is voor ons veel groter Maar ja komen we ook wel weer overheen. Zondag ga ik naar Brussel voor een paar dagen training. Brussel voor kerst zal ook best leuk zijn De Belgen gaan maandag staken en dan ligt t treinverkeer plat...dus moet zondag al afreizen.
    Heb ik zo maar een extra dag in Brussel. Dat is misschienwel leuk. Morgem personeelsuitje in Amsterdam. Weet nogniet wat we gaan doen. Is verrassing dus we gaan het beleven.Daarna lekker uit eten dus wordt mooie dag morgen. overmorgen verwachten ze zuidwester storm hier. Niet echt lekker he.. Rijden in de vliegende storm. .. Ben weer ernstig druk. leef van deadline tot deadline.
    3 maanden door cambodja trekken zou mij misschien ook wel een beetje rust brengen haha
    In ieder geval plannen om volgend jaar in Spanje te gaan lopen en dan een paar dagen Barcelona er achteraan... zo ga weer stoppen. mn luiken vallen dicht. truste

  • 11 December 2014 - 21:12

    Sara:

    Hee Suus
    Nick is terug in gtst, Lucas nog steeds niet gevonden en Noud verliefd. Wiet nog steeds (meer) lesbisch. We kijken nu iets beters, namelijk ps i love you (die is op tv). En ondertussen even genieten vAn jou en renske lezen en beelden vormen over bijv jou in de tuk tuk langs de rijstvelden. Ik heb mn baan bij het callcenter alweer opgezegd, skype staat nu op de ipad! Liefs sAra

  • 11 December 2014 - 21:13

    Sara:

    *genieten van de buitenland verhalen van jou en renske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 18748

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: