Selfiesticks, skyscrapers en seafood - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susan Jong - WaarBenJij.nu Selfiesticks, skyscrapers en seafood - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Selfiesticks, skyscrapers en seafood

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

29 Oktober 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal,

Vamdaag is alweer mijn laatste dag in Hong Kong, dus tijd voor een kort verslag. Met mijn vlucht had ik echt geluk, er stonden vier films in de lijst die ik nog graag wilde zien. Ondanks dat ik tussen dikke Aziatische zakenmensen gepropt zat, ging de reis best wel snel. Maar slapen ging niet. In Hong Kong vond ik vrij gemakkelijk mijn hostel. Dat was dus al een winst. De eerste dag vooral geslapen, rondgelopen, verdwaald, The Umbrella Movement bezocht, erg bijzonder om daar doorheen te lopen. Het is eigenlijk net een dorp op een snelweg. Die nacht waren ik en de jongens met wie ik ging eten ziek geworden van eten, geen visballetjes voor mij meer.

Ook de tweede dag deed ik het daarom rustig aan. Op de nachtmarkt ontmoette ik die avond een Nederlands stel dat hier woont, en een vriend die hen aan het bezoeken was. Ze nodigden mij uit om mee te eten, en
vervolgens naar een toetjesrestaurant te gaan. Erg gezellig en lekker natuurlijk, veel tips gekregen om de rest van mijn dagen hier te vullen.

Hun eerste tip was om een dag naar Lantau te gaan. Een eiland met een grote zittende en zwaaiende Buddha en een vissersdorpje Tai O. Het was allemaal wel geinig, maar buiten het spotten van roze dolfijnen ben ik niet
helemaal lyrisch geworden.

Gisteren daarentegen was echt een superleuke dag. Na een leuke maar bijzondere nacht uit met Captain America, een hoerenloper en de Britse Dan gingen Dan en ik smorgens eerst een beetje katerig ontbijten in een chique pannenkoekenhuis. Zij waren niet echt blij dat wij in onze toeristenoutfit tijdens spits slechts een dessert kwamen eten, maar het was weer heerlijk. Daarna richting de ferry naar Lamma. Lamma is een laid back eiland in Hongkong. We hebben de hele middag op het strand gelegen, gezwommen en de dag afgesluiten met een biertje en het lekkerste seafood dat ik ooit heb gehad. Daarna terug met de boot om de lightshow te bekijken. Dat was saai. Daarna biertjes op de nachtmarkt gedronken en heb ik mijn toekomst laten voorspellen door een handlezer. Na een mislukte zoektocht naar dumplings zijn we op het dak van het hostel geeindigt.

Vandaag ben ik naar de peak geweest. Dat was echt heel leuk, lekker een uur rondgelopen en van het uitzicht genoten. Straks gaan we naar de horse races. Wedden, bier en hot dogs vanavond dus! Morgen vroeg vliegen, rond de middag ben ik in Cambodja (NL 4 uur 's nachts)

Foto's gaan hierop best lastig, op facebook staan er veel. Ik zal er ook wat doorsturen hoor mam!

Lieve groetjes


  • 29 Oktober 2014 - 14:07

    Sara:

    Yeah je eerste verslag :). Even een deel moeten googlen hoor! Ben benieuwd wat de handlezer heeft voorspeld.. Xx

  • 29 Oktober 2014 - 17:00

    Elly De Jong:

    Hoi Susan,

    Blij dat ik weer wat van je hoor, maar wat zijn selfiesticks, skyscrapers en dumplings.
    Je hebt alweer veel mensen ontmoet en leuke uitstapjes gemaakt.
    Je vader heeft al gekeken waar je in Cambodja terecht komt, een gezellig dorpje met een marktplein en winkeltjes, de natuur is daar ook prachtig.
    Pas goed op jezelf!! Heel veel plezier en laat snel weer iets van je horen!

    Kus van mama.

  • 30 Oktober 2014 - 14:20

    Carla:

    He Suzeke,


    Leuk om te lezen je avonturen die je daar beleeft en de mensen die je ontmoet.
    Hong Kong kan je ook weer afstrepen op je reislijst.
    Een goede vlucht en aankomst in Cambodja gewenst
    en ik hoor weer van je,

    liefs uit Waarland

  • 04 November 2014 - 02:06

    Claudy:

    Leuk verhaal Suus! Erg herkenbaar allemaal!
    Ik ben wel benieuwd hoe race valley was. Ik had daar zelf geen tijd meer voor.
    En de selfie sticks die zal je nog veel tegenkomen, vooral de Aziaten zijn er gek op!
    (Voor degene die niet weten wat een selfie stick is: een stok met aan het uiteinde een soort knijper waar je mobiel in kan zetten zodat je foto's of filmpjes van jezelf kan maken.
    Zeer populair!!

    Veel plezier in Cambodja!!
    Xx
    Claudy

  • 07 November 2014 - 18:13

    Ria Bosch:

    hai Suus, klinkt weer heerlijk avontuurlijk allemaal. Wordt straks wennen voor je als je daar weer in de regelmaat moet met lesgeven.... maar goed je hebt wat om naar uit te kijken..Na vast een aparte ervaring op je stagen heb je aan het einde nog een paar weken vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 18753

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: