Cambodja met Cor - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Susan Jong - WaarBenJij.nu Cambodja met Cor - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Cambodja met Cor

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

10 Februari 2016 | Thailand, Mae Hong Son

Afgelopen week hebben Corina en ik samen onze tijd in Cambodja afgesloten. Lekker relaxt om in een bekende omgeving met een bekend persoon te reizen.

Zaterdagmorgen 28 januari nam ik afscheid bij Kep Gardens. Het voelde echt weer even of ik van huis wegging, ik zou graag weer snel langskomen - al wordt het na of tijdens deze reis ook wel eens tijd om normaal + betaald + voor langer dan een paar maanden aan het werk te gaan. Ik zie wel hoe het loopt.

Corina was al voor het inchecken bij 2Moons, nadat ik mijn douche gehad had kon het weekend echt beginnen! Er waren twee medevrijwilligers van Corina ook in Siem Reap. Met zijn vieren hebben we bij Epic gelunched. Corina en ik zijn daarna terug naar 2Moons gegaan voor het zwembad, waar we in de middag lekker onze reisplannen hebben besproken en in het water met elanden hebben gespeeld. Om 18:00 gingen we naar Rikitikitavi, want daar was het Happy Hour. Daardoor zijn de de lekkerste cocktails van Zuid-Cambodja wel ineens leuk voor backpackersbudget!
We aten pizza bij de Italiaan en dronken daarna biertjes bij de Ierse pub. Een prima eerste vakantiedag voor onze trip.

Corina ging de dag erna met een van de andere Siem Reap vrijwilligers sightseeing doen rondom Bokor Mountain. Ik bleef bij het zwembad, echt heerlijk. Om 14:00 pakte ik een tuktuk met onze bagage richting Baraca en iets later ontmoette ik Wim voor lunch bij Ellies. Heerlijk salade gegeten en gezellig het weekend besproken, een goede afsluiting van onze Kep Gardens tijd! Wim gaat in Breda wonen en daar ben ik nog nooit geweest, ook in Nederland heb ik er dus weer een nieuwe Kep Gardens vriend bij.

Daarna ben ik naar een heerlijke traditionele Khmer massage gegaan. Deze massage werd op een bed gegeven, er stonden allemaal bedjes naast elkaar met gordijnen ertussen. Eerst zei mijn masseuse me dat ik moest gaan slapen, uiteindelijk ging ze toch maar masseren. De masseuses waren de hele tijd met elkaar aan het praten en lachen. Ik denk dat ik en de anderen die gemasseerd werden niet willen weten waarover. Na de massage ben ik met een boek aan de rivier gaan zitten om zonsondergang te kijken. Alle vissersbootjes komen rond die tijd terug Kampot ingevaren, een heel mooi gezicht. Met haar gevoel voor timing voegde Corina zich drie minuten nadat de zo'n was ondergegaan bij mij en gingen we na wat drankjes bij de rivier tapas eten bij Baraca. Na twee ijsjes van de ijsco-cowboy wilde we nog een biertje gaan drinken, maar tijdens Corina en Emiels wekelijkse Skype-sessie viel ik in slaap.

Maandagmiddag gingen we naar Phnom Penh, die morgen fietsten we in de volle zon heen en weer naar rapids die niet zo snel waren vanwege droogseizoen. Terug hadden we een lichte zonnesteek en hebben we dus de rest van de tijd in de schaduw gelunched en colaatjes gedronken.

We kwamen maar twee uur later dan verwacht aan in Phnom Penh en zijn na een snelle maaltijd gaan slapen. We sliepen bij Bianca en Kevin, een Australisch stel dat Corina via haar project in Siem Reap kent. Een mooi appartement en ontzettend lieve en gastvrije mensen. Met Bianca zijn we de dag erna heerlijk dumplings gaan eten en hebben we nog gezellig in een bar gekletst.
Dinsdag overdag hebben we S21 en de Killing Fields bezocht. Hoewel ik er vorig jaar ook was geweest waren deze plekken weer indrukwekkend om te zien. Het boek 'eerst doden ze mijn vader' en de film 'the killing fields' raad ik zeker iedereen aan - om vanuit Nederland meer over deze bizarre geschiedenis te leren.

Deze blog typte ik in een veel te goedkope bus voor de 25$pp die we betaald hebben op weg naar Bangkok. Tussenstop op de reis naar het noorden van Thailand. Momenteel al een week onderweg en nu in Pai.
Gek dat ik straks mijn liefste vriendin na twee weken van zoveel samen zijn minstens 12 maanden moet missen. Maar nog zeven hele dagen elkaars gezelschap om van te genieten, dat gaan we dus ook extra doen!

Kus van Susan

  • 11 Februari 2016 - 13:36

    Carla:

    He Suzeke en Corine,

    Gezellig met je vriendin reizen en genieten van dezelfde mooie ervaringen die jullie samen beleven.
    Veel plezier
    Liefs uit Waarland

  • 11 Februari 2016 - 21:15

    Sara:

    Wat is rapids of stel ik nu een domme vraag? En dumplings?
    Xx ook voor Cor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 18752

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: