Blij in Bangkok! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Susan Jong - WaarBenJij.nu Blij in Bangkok! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Blij in Bangkok!

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Januari 2016 | Myanmar, Rangoon

Hoi allemaal,

Na iets langer dan gedacht (afwezige of slechte WiFi in Myanmar) hier mijn eerste blog. Over Myanmar ga ik later schrijven, want in Bangkok heb ik met Corina al voor meer dan een blog plezier gehad.

Na een onrustige vlucht (springende en vooral niet slapende kleuters de twee rijen voor mij, ik luchtziek) kwam ik in wandelschoenen, lange broek en trui aan in het 35 graden warme Bangkok. Lekker duf van de reis liet ik bijna mijn pinpas al in het automaat zitten, tot een aardige Thai mij eraan herinnerde dat dat hier andersom gaat. Natuurlijk werd ik net niet bij mijn hostel afgezet, maar met hulp van de eerste beste andere toerist die ik zag vond ik het toch al snel.

Na een dag lezen, dutjes doen en wachten kwam Corina aan! Superleuk om elkaar zo ver van huis te treffen, en heel gek dat dat na een minuut al eigenlijk heel gewoon is. De eerste nacht was ik te duf van de jetlag en vlucht om heel gezellig te doen, dus na een snelle maaltijd in de stad gingen we vroeg slapen.

Dag twee was het echt tijd om de toerist te gaan spelen. In Bangkok doe je dat natuurlijk in een Franse bakkerij met een spinazie cheddar broodje, thee en een croissant. Daarna met de boot naar het centrum voor een stadswandeling. Bij het paleis en een grote liggende Boeddha was het megadruk, dus besloten we dat te laten. Na de wandeling en een zoektocht naar cola gingen we met de boot weer richting het hostel te gaan om daar ergens te eten. Gouden tip: luister naar advies van de Thai en lees bordjes. Met hongerige buikjes stapten we tot twee keer toe op een ferry, met weinig succes natuurlijk. En vooral niet te voorkomen gezien alle bordjes met 'Ferry service' die we voorbij gelopen waren. Om deze fout financieel ($1) te compenseren hebben we met de goede boot maar zwart gereisd.

Na een lunch tofu cashewnoot (1 cashewnoot pp) gingen we ons voor NYE voorbereiden en een mooie jurk aantrekken. We vierden de avond op een afgeladen Koh San Road, waar ook onze voeten en jurken flink wat alcohol te verduren kregen. Toeristen en Thaise feesten door elkaar, en we kregen voldoende praktijkvoorbeelden dat Aziaten minder goed tegen alcohol kunnen dan Europeanen.

Op nieuwjaarsdag hebben we het rustig aan gedaan. Omdat het een nationale feestdag was waren veel zaakjes gesloten, na nieuwjaarsnacht begrepen we dat. De Thai had vast een flinke kater opgelopen. Wij hebben savonds nog wel heel gezellig een nieuwjaarsborrel gehouden.

De dag erna gingen we naar de grootste markt van Zuidoost-Azië toe. In eerste instantie om rariteiten te spotten. Onze ideeën bleken niet echt met de werkelijkheid overeen te komen, de ... Market is een enorme markt met vooral superleuke kleding. Afdingen was hier helaas niet normaal maar toch hebben ik voor 7,50€ een tas en een jurkje gekocht en Corina gaf zoveel geld uit dat ze de tuktuk terug niet eens meer kon betalen. Behalve het leuke en toeristische deel waar kleding verkocht was was een deel van de markt ook dierenwinkel. Van kippen tot vossen en van puppy's tot roggen werden hier vanuit kale en veel te kleine hokjes verkocht. Helaas is dit soort handel ook nog normaal in het toeristische Thailand.

Na deze dag zijn we langs de rivier gaan zitten met een boek, chips en cola en genoten we van de zonsondergang. Die morgen erop ging ik om 3:30 richting een minibussen naar het vliegtuig en pakte Corina om 7:00 de bus de grens over.

De eerste dagen met Corina op reis waren al zo relaxt en gezellig, dat ik nu alweer uitkijk om straks Corina Kampot te laten zien. Daarna komt natuurlijk nog het allerleukste deel: lekker vakantie vieren in Thailand!

Lieve groeten vanuit Myanmar,
Susan

  • 15 Januari 2016 - 09:23

    Carla:

    Hee Suseke,

    Het begin is in ieder geval goed
    En heel gezellig dat je die met Corine beleeft hebt.

    Ons avontuur is dat gisteravond de eerste sneeuw gevallen is.:)
    misschien gast de winter nu echt beginnen.

    veel plezier
    en liefs uit Waarland

  • 15 Januari 2016 - 11:02

    Joyce:

    Hoi Suusie!

    Leuk om je blog zo te lezen, voelt alsof je gewoon dichtbij bent!
    Als je nog meer tips hebt over Bangkok lees ik ze natuurlikl graag.
    Dirk en ik gaan vandaag naar Bever om spullen in te slaan voor Thailand.

    Ik zie je volgende blog met plezier tegemoet!!

    Kusjes Joyce

  • 15 Januari 2016 - 15:05

    Sara:

    Suuuus! :)

    Heerlijk!
    Dat van die dieren is wel echt zielig trouwens :( Op/bij Texel liggen nu 7 dode potvissen.
    Ik ga je zo een mail sturen!

    X Saar

  • 15 Januari 2016 - 15:55

    Marleen:

    Jaaa, onwijs leuk weer om te lezen! :)
    Kijk uit naar je verdere avonturen!
    xx

  • 15 Januari 2016 - 17:16

    Elly De Jong:

    Hoi Susan,

    Wat hebben jullie genoten met elkaar! Heel bijzonder om elkaar zo ver van huis te ontmoeten.
    En wat een verschil in temperatuur.
    Stuur even een foto van je jurkje!

    groetjes mama

  • 16 Januari 2016 - 23:45

    Paulien:

    Wat een geweldig begin zo van je reis en het jaar. Met zijn tweeën oud en nieuw vieren. Veel plezier in het vervolg van je reis

  • 17 Januari 2016 - 00:30

    Astrid:

    Zo leuk om te lezen Suus! Snel meer!! Xxx

  • 22 Januari 2016 - 17:58

    Ria:

    Ik liep nog een blog achter . . Ga nu gelijk de volgende lezen. Tis nu al weer een heerlijk avontuur. Waar anderen nu al weer naar huis gaan sta jij eigenlijk pas aan t begin... goede reis Suzy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 18763

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: