Laatste blogje - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Susan Jong - WaarBenJij.nu Laatste blogje - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Laatste blogje

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Januari 2015 | Vietnam, Hanoi

Vandaag is mijn laatste dag in Hanoi, morgen nog een paar uur Hong Kong en dan naar huis. Ik kijk er ontzettend naar uit om thuis te komen, ruim vier maanden in Azië was voor dit jaar (2014) wel genoeg.

Gisteren met een Duitse jongen, die ook bijna naar huis gaat, gezellig gepraat. Hij is net zo lang van huis weg als ik en ook een beetje Azië moe. Wat zou het fijn zijn om over te steken bij groen licht of een zebrapad en dan vrij zeker te zijn veilig over te komen. Hier betekent groen licht dat van een bepaalde kant geen verkeer komt, wat het oversteken niet per se veiliger maakt. Zebrapaden betekenen niks.

Heerlijk ook dat niet de godganse tijd vieze mannetjes op de meest onbeleefde manier naar je schreeuwen of je achterop de motor wilt. Uhmmm, nee. Of vrouwtjes je met zelfgemaakte anzichtkaarten achtervolgen. Woensdag werd ik een half uur bij een kraampje in de schoenen straat vastgehouden. Terwijl een van de medewerkers een wilde race door Hanoi maakte mij de juiste schoenen te bezorgen. Was niet gelukt.

Ook weer zin in gezond en gevarieerd eten met de meiden en tante J, zin in een beetje veel beweging - zwemmen, zumba en fietsen zijn weer het plan. Ik heb zin in hoge hakken en strakke spijkerbroeken, bankhangen en films kijken die mijn vader eigenlijk niet wil zien, zelfs zin om weer geld bij elkaar te spoelen bij Puh. En in woensdag: afspraak bij de kapper is namelijk al gemaakt.

Oftewel: ik ben lyrisch weer naar huis te gaan en veel tijd met mijn lievelingsmensen op aarde door te brengen. Toch weet ik dat die reiskriebels snel genoeg weer aangewakkerd worden. Ik heb al een verlanglijstje voor komende reizen klaar hoor. Eerst alleen nog even een studie afmaken...

Tot heel snel,
Kusjes


  • 15 Januari 2015 - 07:24

    Janny:

    Hoi Susan,

    Alvast een goede reis toegewenst, we kijken naar je uit!

    Groetjes,

    Janny

  • 15 Januari 2015 - 12:53

    Renée:

    Tot snel Suus!

  • 15 Januari 2015 - 18:31

    Ria:

    en wij kijken naar jou uit Suusje. Welkom thuis

  • 17 Januari 2015 - 08:22

    Carla:

    He Suzeke,

    Welkom thuis!!!

  • 21 Januari 2015 - 16:33

    Sara:

    Woehoeeee blaid dat je er weer bent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 18704

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: