Uganda wordt Cambodja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susan Jong - WaarBenJij.nu Uganda wordt Cambodja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susan Jong - WaarBenJij.nu

Uganda wordt Cambodja

Door: Susan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Sneller dan verwacht komt hier mijn tweede reisverslag. Amper 12 uur na het plaatsen van mijn blog kreeg ik een naar bericht van de HvA. In verband met het marburg-virus heeft het Raad van Bestuur besloten dat de stages naar Uganda dit jaar niet door mochten gaan. Sterker nog, ze besluiten vanaf heden heel Afrika voor ten minste één jaar te boycotten. Bizar om heel Afrika over een kam te scheren, Ebola is immers dichter bij Nederland dan menig Afrikaans land.

Anyway, niks meer aan te doen en gelukkig heeft de HvA aangeboden alle onkosten voor een nieuwe stage te betalen. Die ben ik dan ook, met behulp van fantastische mensen, meteen gaan zoeken. Vandaag heb ik de knoop doorgehakt: Ik ga naar Cambodja, stage lopen via BeMore bij het project Kep Gardens en The Buddist Libary. Hier ga ik voornamelijk Engelse les geven.

Terug naar Zuidoost-Azië, waar ik natuurlijk meteen mijn onaangenaam afgebroken zomerreis ga goedmaken. Volgende week vrijdag vlieg ik naar Hongkong. Hier blijf ik zes dagen. Daarna naar Cambodja waar mijn stage op 3 november begint. Van 20 december tot 16 januari heb ik dan de tijd om van Kampot naar Hanoi te reizen, ik blijf dus lekker iets langer weg dan aanvankelijk gepland.

Veel veranderingen, en al het werk dat daarbij kijken zorgt ervoor dat ik niet te verdrietig en teleurgesteld over Uganda kan zijn. Mijn snowglobe met berggorilla blijft in mijn boekenkast staan, Uganda blijft een grote wens - maar dat ik nu weer terugga naar Azië heeft ook zeker voordelen.

Mijn volgende blog schrijf ik dus in Hongkong of Phnom Penh. I'll keep you posted!

Susan

  • 16 Oktober 2014 - 00:37

    Ria:

    jammer van Oeganda maar er liggen nu toch ook weer prachtige ervaringen op je te wachten.. ik wens je een geweldige tijd toe.

  • 28 Oktober 2014 - 09:43

    Elly De Jong:

    Hoi Susan,

    Hoe is het in Hongkong, heb je al veel mooie dingen gezien en gedaan??
    Wat is de temperatuur in die grote stad en wat is het tijdsverschil met Nederland?
    In Waarland is het heel rustig weer, gister scheen de zon en nu is het nog mistig, de mannen zijn aan de kool. Ik ga vanmiddag naar Troy schoencadeautjes uitzoeken voor de Adelaar en vanavond heb ik 10 min.gesprekken.
    Heel veel plezier en we wachten op je mailtjes!

    veel liefs van mama.

  • 28 Oktober 2014 - 18:04

    Carla:

    He Suseke,

    Even een berichtje van mij, ik had al een paar keer gekeken of je al iets geschreven had over Hong Kong
    maar je hebt daar vast nog geen tijd voor gehad.
    Zoveel te zien en beleven daar, in ieder geval heel veel plezier en we blijven je volgen,

    liefs uit Waarland

  • 28 Oktober 2014 - 22:52

    Janny:

    Hoi Suuske,

    Ik krijg veel leuke reacties op onze foto's van Edingburgh, misschien heb je ze zelf inmiddels ook wel gezien, zo kan ik lekker nog even na genieten van onze mooie trip.
    In NL is het boek de Kraamhulp het spannendste boek van het jaar geworden!
    De komende tijd ben ik druk met mijn werk, maar ook zijn er wel weer leuke dingen in het vooruitzicht. Ik kijk uit naar nieuws uit Azié, ben benieuwt hoe het je in Hongkong is vergaan.

    Hartelijke groet uit Zijdewind,

    Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hoi allemaal, Ik ben Susan, een 21-jarige student geschiedenis, een stads meisje die in een dorp woont, een vaste klant bij Spagheterria, ongemotiveerde sporter, gek op Tony's chocolade en witlof én sinds een paar jaar behoorlijk reisverslaafd. Sinds ik 18 jaar oud ben spaar ik geld om jaarlijks een verre reis te maken. Om het drukke studiejaar door te komen probeer ik tussendoor nog één of meerdere citytrips te maken. Mijn landen- en steden lijstje is tot nu toe al ontzettend mooi: Costa Rica, Granada, Bocas Del Toro, Marokko, België, Dublin, Berlijn, Parijs, Laos en Vietnam. Hoe meer ik reis, hoe meer ik besef dat er zoveel meer te zien is. Mijn volgende reis gaat naar Oeganda, waar ik behalve gorilla's ga spotten en ga raften, twee maanden met Congolese vluchtelingen in de slums van Kampala ga werken. Een mooie reis om te beginnen met bloggen, Veel leesplezier. Liefs

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 18716

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 27 April 2017

Nieuw Zeeland

29 December 2015 - 01 April 2017

Wereldreis!

24 Oktober 2014 - 17 Januari 2015

ZO Azië 2

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Edinburgh

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Laos en Vietnam

12 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Berlijn

27 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Dublin

03 Augustus 2013 - 07 Augustus 2013

Parijs

11 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Marokko

17 Juni 2013 - 21 Juni 2013

België

14 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Costa Rica

Landen bezocht: